Legendarni francuski proizvođač Bugatti je otkrio Tourbillon, dugo očekivanog naslednika Chiron hiperautomobila.

Francuska reč i suptilna referenca na Bugattijevo nasleđe i dom u Molšajmu, turbilon je izum za pravljenje satova patentiran 1801. „Ljepota, performans i luksuz formirali su nacrt za Tourbillon, auto koji je elegantniji, emotivniji i luksuzniji od bilo čega pre njega“, rekao je Mate Rimac, direktor Bugatti. Tourbillon razbija konvenciju sa svojim prirodno aspiriranim V16 motorom i hibridnim pogonom. To je prvi Bugatti sa potpuno novim benzinskim motorom od kada su Veyron i Chiron oborili rekorde u brzini sa svojim četverotučnim W16 motorima. Bugatti Tourbillon: Šta ima novo? Bugatti Tourbillon možda na prvi pogled liči na Veyron i Chiron, ali to je potpuno novi hiperautomobil koji uspeva da nadmaši svoje prethodnike razbijajući konvencije dok se vraća na slavnu istoriju brenda. Počevši od svog imena, Tourbillon označava kraj ere kada je Bugatti proizvodnja automobila dobila svoja imena od trkača kompanije. Umesto toga, sledeći Bugattijev superautomobil dobio je nadimak iz 1801. Horološka inspiracija se nije zaustavila na imenu. Bugatti Tourbillon ima beskonačnu kabinu koju obilježava analogni instrument klaster « dizajniran i sagrađen na osnovu ekspertize švajcarskih satara », navodi se u saopštenju Bugattija. Dok drugi građevinari sportskih automobila i hiperautomobila uvode interaktivne digitalne instrumente, turbillonski kostur ima više od 600 komplikovanih mehaničkih delova napravljenih od egzotičnih materijala i dragulja kao što su titan, safiri i rubini. „Razvoj Bugattija Turbilona na svakom koraku vodili su 115 godina Bugattijeve istorije i reči samog Ettora Bugattija“, rekao je Mate Rimac, generalni direktor Bugattija. „Njegova mantra

Francuska reč i suptilna referenca na Bugattijevo nasleđe i dom u Molšajmu, turbilon je izum za pravljenje satova patentiran 1801.
„Ljepota, performans i luksuz formirali su nacrt za Tourbillon, auto koji je elegantniji, emotivniji i luksuzniji od bilo čega pre njega“, rekao je Mate Rimac, direktor Bugatti.
Tourbillon razbija konvenciju sa svojim prirodno aspiriranim V16 motorom i hibridnim pogonom. To je prvi Bugatti sa potpuno novim benzinskim motorom od kada su Veyron i Chiron oborili rekorde u brzini sa svojim četverotučnim W16 motorima.
Bugatti Tourbillon: Šta ima novo?

Bugatti Tourbillon možda na prvi pogled liči na Veyron i Chiron, ali to je potpuno novi hiperautomobil koji uspeva da nadmaši svoje prethodnike razbijajući konvencije dok se vraća na slavnu istoriju brenda.

Počevši od svog imena, Tourbillon označava kraj ere kada je Bugatti proizvodnja automobila dobila svoja imena od trkača kompanije. Umesto toga, sledeći Bugattijev superautomobil dobio je nadimak iz 1801.Horološka inspiracija se nije zaustavila na imenu. Bugatti Tourbillon ima beskonačnu kabinu koju obilježava analogni instrument klaster « dizajniran i sagrađen na osnovu ekspertize švajcarskih satara », navodi se u saopštenju Bugattija.

Dok druge fabrike  sportskih automobila i hiperautomobila uvode interaktivne digitalne instrumente, turbillonski kostur ima više od 600 komplikovanih mehaničkih delova napravljenih od egzotičnih materijala i dragulja kao što su titan, safiri i rubini.„Razvoj Bugattija Turbilona na svakom koraku vodili su 115 godina Bugattijeve istorije i reči samog Ettora Bugattija“, rekao je Mate Rimac, generalni direktor Bugattija. „Njegova mantra

Hibridni pogon V16 po meri

Nije teško odvući pažnju detaljima inspirisanim starinom novog Bugatti Tourbillon-a, ali najsjajnije komponente su ispod evoluiranog karoserije hiperautomobila.

Snaga dolazi od potpuno novog i atmosferskog 8,3-litarskog V16 motora koji je zajednički razvijen sa britanskim stručnjakom za automobilsko inženjerstvo Cosvorthom. Lagani benzinski motor teži ne više od 555 lbs. (252 kg), može da se okreće na crvenu liniju od 9.000 obrtaja u minuti i proizvodi 1.000 konjskih snaga dok je na njoj. Da, Bugatti je napustio turbo motore, a Gordon Marej bi to sigurno odobrio.

U međuvremenu, Tourbillon ima prednju e-osovinu sa dva elektromotora i jednim motorom na zadnjoj osovini, crpeći snagu iz 800-voltne, uljem hlađene baterije od 25 kVh koja se uredno nalazi u centralnom tunelu iza kabine.

Tri elektromotora imaju potpuno integrisane dvostruke invertore od silicijum-karbida, koji se okreću do 24.000 o/min i proizvode dodatnih 800 konjskih snaga. Sve u svemu, Bugatti Tourbillon ima 1.800 konjskih snaga raspoloživog potiska, koji ide na sva četiri točka koristeći prilagođeni osmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom.

Iako su snaga, odziv gasa i punjenje obrtnog momenta glavni prioriteti, energetski gusta baterija od 25 kVh otključava do 37 milja (oko 60 km) potpuno električnog dometa.

„Na kraju, izabrali smo najtežu moguću opciju, kreirajući pogonski sklop od nule i besprekorno ga uparujući sa složenim sistemom e-motora, novom generacijom osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom i još mnogo toga, a sve je razvijeno od temelja specijalno za Tourbillon,” objasnio je Emilio Scervo, tehnički direktor Bugattija. „Ali nama je bilo važno da ovaj automobil zadrži taj čist i sirov analogni osećaj motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa prirodnim usisavanjem, dok ga uparuje sa agilnošću i sposobnošću koju pružaju električni motori.

Bugatti Tourbillon ubrzanje i najveća brzina

Bugatti Tourbillon bi mogao da ubrza od nule do 60 milja na sat za dve sekunde i da dostigne 248 za manje od 25 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 236 mph ili 276 mph pomoću tastera za brzinu. Za kontekst, Chironu je potrebno 2,4 sekunde da dostigne 60 mph i ima maksimalnu brzinu od 261 sa aktiviranim tasterom za brzinu.

Pridružite se glavnom uredniku Automobloga Karlu Entoniju u specijalnom obilasku Muzeja automobila u Briselu, Belgija. Turneja uključuje trio retkih Bugatti superautomobila: Centodieci, Divo i La Voiture Noire.
Lightveight Construction

Bugatti Tourbillon je težak ispod 4.400 funti. (1.995 kg), što je lakše od Veiron-a i Chiron-a. To je impresivan podvig s obzirom na Tourbillon-ov potpuno novi V16 motor sa unutrašnjim sagorevanjem, tri elektromotora i energetski gustu bateriju. Optimizacija težine počinje sa Tourbillon-ovim T800 ugljeničnim kompozitom i aluminijumskom šasijom, koji su u potpunosti prilagođeni za najnoviji Bugatijev hiperautomobil.

Prednji i zadnji ramovi imaju aluminijumske odlive niskog pritiska i 3D štampane strukturalne podupirače, što doprinosi laganoj i čvršćoj arhitekturi. U međuvremenu, prednje i zadnje višesmerno vešanje ima 3D štampane delove od kovanog aluminijuma sa organski dizajniranim polugama vešanja, što pomaže u uštedi 45 procenata neopredeljene težine u poređenju sa Chiron-om.

„Turbiljon je morao da bude neuporediv u svakom pogledu“, rekao je Scervo. „Naša filozofija je bila da uzmemo bilo koji pojedinačni aspekt Chiron-a i da ga podignemo, tražeći elegantna i sofisticirana inženjerska rešenja i nove tehnologije za isporuku bezvremenskog remek-dela.”

ALTERNATOR SA AKCIJSKOM CENOM U NAŠOJ PRODAVNICI

Unutar Bugatti Tourbillon-a, aluminijumski delovi konzole su eloksirani i izbrušeni od jednog metalnog bloka, dok nazubljeni aluminijumski prekidači nalaze se na čelu mehanizma koji je potpuno vidljiv ispod kristalnog stakla, koje je Bugatti razvio u svojoj kući. Foto: Bugatti Automobiles S.A.S.
Bezvremenski dizajn

Turbilonov stil dostojan balavosti obuhvata četiri Bugatti elementa dizajna: prednju masku u obliku potkovice, Bugatti liniju, centralni greben i dvobojni deo. Čezli smo za svežijim izgledom Veiron-a ili Chiron-ovog aero-optimizovanog oblika, ali Tourbillon se može pohvaliti mnogim aspektima dizajna koji izazivaju dvostruku sliku.

Ima fensi dvoslojna vrata inspirisana EB110, što je odsutna karakteristika kod Veiron-a ili Chiron-a, koja su dolazila sa vratima plebian-a. Vrata sa električnim aktiviranjem otvaraju se ili zatvaraju pomoću privezka za ključeve ili pritiskom na dugme na centralnoj konzoli.

U međuvremenu, kabina ima kristalno staklo i detalje od aluminijuma, nazubljenu aluminijumsku razvodnu opremu (uključujući polugu za povlačenje i pokretanje) i sedišta pričvršćena za pod. Tourbillon stereo nema konvencionalne zvučnike ili sabvufere. Umesto toga, sistem koristi unutrašnje panele kao zvučnike i vufere, pomažući u uštedi težine.

Štaviše, Tourbillon ima dizajn volana sa fiksnom glavčinom koji omogućava nesmetan pogled na analognu instrument tablu bez obzira na to kako okrećete točak. Ali pošto je Tourbillon moderan hiperautomobil, Bugatti je pametno integrisao ekran visoke definicije na vrhu centralne konzole koji je skriven od pogleda do željenog.

„Ludo je praviti novi V16 motor, integrisati se sa novom baterijom i električnim motorima, i imati pravi švajcarski časovničarski instrument tablu i 3D štampane delove vešanja i centralnu konzolu od kristalnog stakla“, rekao je Rimac. „Ali to je ono što bi Etore uradio, i to je ono što Bugati čini neuporedivim i vanvremenskim.

Bugatti Tourbillon Cene i dostupnost

Bugatti će proizvesti samo 250 primeraka Tourbillon-a, sa osnovnom cenom od 4 miliona dolara (3,8 miliona evra) svaki. Automobil je trenutno u fazi testiranja prototipa, ali prve isporuke kupcima stići će do 2026. godine.

„Gledamo unazad kroz istoriju Bugattija na kreacije Etora i Žana, i odmah možete videti da su odbili da naprave kompromis. Količina patenata koju je Etore imao na svoje ime bila je neverovatna jer on nikada nije želeo najjednostavnije rešenje; uvek je želeo najbolje rešenje, čak i ako ono još nije postojalo“, objasnio je Rimac. „Otišao bi i napravio bi ga, testirao i usavršavao dok ne bude savršen. I onda bi to učinio lepim. Zbog toga su automobili danas toliko poštovani i oni su pokretačka snaga svega što smo uradili sa Tourbillon-om.”

„Želeli smo da neko može da uzme bilo koji deo ovog automobila, iznutra, spolja ili ispod kože, i veruje da može da se postavi u umetničku galeriju“, dodao je Šćervo. „Rezultat je automobil koji je prelep iznutra i spolja, najmoćniji Bugatti do sada koji istovremeno podiže mehaničku fascinaciju i tehničku lepotu na potpuno novi nivo.”

Alvin Reies je kolumnista Automoblog-a i stručnjak za sportske i performansne automobile. Studirao je civilno vazduhoplovstvo, aeronautiku i računovodstvo u svojim mlađim godinama i još uvek je veoma vezan za svoje bivše Lancer GSR i Galant SS. Takođe voli prženu piletinu, muziku i biljne lekove.

Legendarni francuski proizvođač Bugatti je otkrio Tourbillon, dugo očekivanog naslednika Chiron hiperautomobila.

Francuska reč i suptilna referenca na Bugattijevo nasleđe i dom u Molšajmu, turbilon je izum za pravljenje satova patentiran 1801. „Ljepota, performans i luksuz formirali su nacrt za Tourbillon, auto koji je elegantniji, emotivniji i luksuzniji od bilo čega pre njega“, rekao je Mate Rimac, direktor Bugatti. Tourbillon razbija konvenciju sa svojim prirodno aspiriranim V16 motorom i hibridnim pogonom. To je prvi Bugatti sa potpuno novim benzinskim motorom od kada su Veyron i Chiron oborili rekorde u brzini sa svojim četverotučnim W16 motorima. Bugatti Tourbillon: Šta ima novo? Bugatti Tourbillon možda na prvi pogled liči na Veyron i Chiron, ali to je potpuno novi hiperautomobil koji uspeva da nadmaši svoje prethodnike razbijajući konvencije dok se vraća na slavnu istoriju brenda. Počevši od svog imena, Tourbillon označava kraj ere kada je Bugatti proizvodnja automobila dobila svoja imena od trkača kompanije. Umesto toga, sledeći Bugattijev superautomobil dobio je nadimak iz 1801. Horološka inspiracija se nije zaustavila na imenu. Bugatti Tourbillon ima beskonačnu kabinu koju obilježava analogni instrument klaster « dizajniran i sagrađen na osnovu ekspertize švajcarskih satara », navodi se u saopštenju Bugattija. Dok drugi građevinari sportskih automobila i hiperautomobila uvode interaktivne digitalne instrumente, turbillonski kostur ima više od 600 komplikovanih mehaničkih delova napravljenih od egzotičnih materijala i dragulja kao što su titan, safiri i rubini. „Razvoj Bugattija Turbilona na svakom koraku vodili su 115 godina Bugattijeve istorije i reči samog Ettora Bugattija“, rekao je Mate Rimac, generalni direktor Bugattija. „Njegova mantra

Francuska reč i suptilna referenca na Bugattijevo nasleđe i dom u Molšajmu, turbilon je izum za pravljenje satova patentiran 1801.
„Ljepota, performans i luksuz formirali su nacrt za Tourbillon, auto koji je elegantniji, emotivniji i luksuzniji od bilo čega pre njega“, rekao je Mate Rimac, direktor Bugatti.
Tourbillon razbija konvenciju sa svojim prirodno aspiriranim V16 motorom i hibridnim pogonom. To je prvi Bugatti sa potpuno novim benzinskim motorom od kada su Veyron i Chiron oborili rekorde u brzini sa svojim četverotučnim W16 motorima.
Bugatti Tourbillon: Šta ima novo?

Bugatti Tourbillon možda na prvi pogled liči na Veyron i Chiron, ali to je potpuno novi hiperautomobil koji uspeva da nadmaši svoje prethodnike razbijajući konvencije dok se vraća na slavnu istoriju brenda.

Počevši od svog imena, Tourbillon označava kraj ere kada je Bugatti proizvodnja automobila dobila svoja imena od trkača kompanije. Umesto toga, sledeći Bugattijev superautomobil dobio je nadimak iz 1801.Horološka inspiracija se nije zaustavila na imenu. Bugatti Tourbillon ima beskonačnu kabinu koju obilježava analogni instrument klaster « dizajniran i sagrađen na osnovu ekspertize švajcarskih satara », navodi se u saopštenju Bugattija.

Dok druge fabrike  sportskih automobila i hiperautomobila uvode interaktivne digitalne instrumente, turbillonski kostur ima više od 600 komplikovanih mehaničkih delova napravljenih od egzotičnih materijala i dragulja kao što su titan, safiri i rubini.„Razvoj Bugattija Turbilona na svakom koraku vodili su 115 godina Bugattijeve istorije i reči samog Ettora Bugattija“, rekao je Mate Rimac, generalni direktor Bugattija. „Njegova mantra